Ya Allah....Jika Aku Jatuh Cinta

Ya Allah jika aku jatuh cinta,
cintakanlah aku pada seseorangyang melabuhkan cintanya padaMu,
agar bertambah kekuatanku untuk menyintaiMu. ..

Ya Muhaimin,
jika aku jatuh hati,
izinkanlah aku menyentuh hati seseorangyang hatinya tertaut padaMu,
agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu...

Ya Rabbana ,
jika aku jatuh hati,
jagalah hatiku padanya,
agar tidak berpaling daripada hatiMu.....

Ya Rabbul Izzati ,
jika aku rindu ,
rindukanlah aku pada seseorangyang merindui syahid di jalan Mu....

Ya Allah ,jika aku menikmati cinta kekasihMu,
janganlah kenikmatan itumelebihi kenikmatanindahnya
bermunajat di sepertiga malam terakhirMu.. .

Ya Allah,
jika aku jatuh hati pada kekasihMu
jangan biarkan akutertatih dan terjatuhdalam perjalanan panjangmenyeru manusia kepadaMu....

Ya Allah,
jika Kau halalkan aku merindui kekasihMu,
jangan biarkan aku melampaui batas
sehingga melupakan akupada cinta hakiki
dan rindu abadihanya kepadaMu.... ...

Ya Allah, rahmatilah hidupku
serta
keluargaku,
tidak ketinggalan
sahabat2-ku yang tersayang....

Amin...ya Rabb Al-Amin...
0 Responses

    Penyedap Telinga


    orang yang dah join

    Jom Bersembang